خدمات تلگرام و اينستاگرام خدمات تلگرام و اينستاگرام .

خدمات تلگرام و اينستاگرام

تبليغات در تلگرام يا اينستاگرام؟

تبليغات در تلگرام يا اينستاگرام؟

شايد براي شما هم اين سوالات پيش آمده باشد كه تبليغات در تلگرام بهتر است يا تبليغات در اينستاگرام؟ تلگرام بيشتر مخاطب دارد يا اينستاگرام؟ تبليغ در كدام يك مخاطب بيشتري براي كسب و كار من جذب مي كند؟ اين روزها خيلي ها به دنبال تبليغ در شبكه هاي اجتماعي هستند.

تبليغ در تلگرام و اينستاگرام هم در ميان شبكه هاي اجتماعي به دليل تعداد مخاطب بالا و فيلتر نبودن از محبوبيت خاصي برخوردار است. در اين مقاله قصد داريم تبليغ در اين دو شبكه اجتماعي را بررسي كنيم و كار انتخاب گزينه بهتر براي تبليغ را بر عهده خودتان بگذاريم.

در اين مقايسه، ما عوامل تاثيرگذار در آناليز اين دو شبكه اجتماعي مانند:

تعداد مخاطبان
كاربرپسند بودن
نرخ جذب مخاطب
ميزان تاثيرگذاري

را مورد بررسي قرار داده ايم.
تبليغات در تلگرام

تلگرام يك برنامه پيام‌رسان است كه توسط آن مي توانيد عكس، ويدئو، متن و هر نوع فايلي را براي افرادي كه در اين شبكه هستند ارسال كنيد. شايد در نگاه اول پيام رساني سريع، مهم ترين ويژگي اين شبكه اجتماعي موبايلي به نظر بيايد اما وجود امكاناتي به نام گروه ها و كانال ها در اين برنامه باعث شده افراد زيادي از طريق اين نرم افزار به يكديگر متصل شوند و شبكه اجتماعي تلگرام روز به روز بزرگتر گردد.
تعداد مخاطباني كه در تلگرام مي توانيد جذب كنيد

با اينكه چند سالي بيشتر از ظهور تلگرام نمي گذرد اما استقبال از آن بسيار زياد بوده است. اين استقبال در ايران شايد نسبت به ساير كشورها نيز بيشتر باشد.

يكي از محدوديت هاي تلگرام اين است كه امكان جستجو ميان محتوا ندارد يعني هيچ يك از اعضا نمي توانند از طريق جستجو به شما دسترسي پيدا كنند. بنابراين شما طيف عظيمي از كاربران را به همين راحتي از دست خواهيد داد.
كاربرپسند بودن تبليغات در تلگرام

تبليغ در تلگرام به شكل هاي مختلفي امكان پذير است. يكي از راه هاي ساده تبليغ در تلگرام، نمايش بنر و لينك شما در كانال هاي شلوغ و با تعداد عضو بالا است. اگر بررسي كنيد كه كدام كانال هاي شلوغ حاضر به نمايش تبليغ شما هستند خواهيد ديد كه موضوع اكثر اين كانال ها طنز و سرگرمي است. حال تصور كنيد تبليغ شما ميان كلي پست غير مرتبط به نمايش در بيايد. آيا واقعا كاربران اين كانال ها از ديدن تبليغ شما در آنجا لذت خواهند برد؟ شما در جايي تبليغ مي كنيد كه مردم در آنجا به دنبال شما نيستند. كاربرپسند بودن تبليغات يعني اينكه مخاطب از ديدن تبليغ شما لذت ببرد و مايل باشد در مورد شما و خدماتتان بيشتر بداند. كاربرپسند بودن تبليغات تاثير زيادي براي تبديل مخاطب به مشتري دارد.
نرخ تبديل در تبليغات تلگرامي

نرخ تبديل در تبليغات، درواقع نسبت مشتريان جذب شده به كل نمايش هاي يك تبليغ است، به عبارت ساده تر چند درصد افرادي كه تبليغ شما را ديده اند، مشتري شما شده اند. براي اينكه يك تبليغ تاثيرگذار باشد و نرخ تبديل بالايي را به خود اختصاص دهد، بايد نيازهاي بازار هدف را مدنظر داشته باشد و از همه مهم تر بايد در جاي درست به نمايش در بيايد. تبليغات در تلگرام معمولا در جاي درستي به نمايش در نمي آيند و به همين علت نرخ تبديل بالايي ندارند.

اما اگر تبليغات در تلگرام، در كانال هاي درستي به نمايش در بيايند نرخ تبديل بالايي خواهند داشت. چون اكثر كاربران تلگرام، در طول روز زمان زيادي را بصورت آنلاين در اين شبكه سپري مي كنند. كاربران تلگرام غالبا افراد دست به گوشي، آنلاين و كنجكاوي هستند و مايلند با افراد جديد ارتباط برقرار كنند. اين ويژگي‌هاي كاربران تلگرام مي توانند يك نقطه قوت براي افرادي باشد كه مي خواهند از طريق اين شبكه اجتماعي بازاريابي و تبليغات كنند.
نقاط ضعف و قوت تبليغات در تلگرام

مهم ترين نقطه قوت تبليغات در تلگرام، آنلاين بودن كاربران آن است كه باعث مي گردد كه محتواي تبليغي شما خيلي راحت در دسترس قرار گيرد. همچنين انتشار يك پست تلگرامي خيلي سريع در ميان ديگر كاربران اتفاق مي افتد.

اما از سوي ديگر تعداد زياد پيام هايي كه در طول يك روز در معرض ديدكاربران قرار مي گيرد، باعث مي گردد كه تبليغ شما در ميان آنها گم شود.

قبل از تلگرام، برنامه هاي واتس آپ، لاين و وايبر به ترتيب مدتي جز محبوب ترين اپليكيشن هاي پيام رسان در ميان ايرانيان بودند. اما حالا تلگرام در اوج محبوبيت است. شايد طولي نكشد يك اپليكيشن ديگر جايگزين تلگرام شود. بنابراين ساختن كانال و جذب مخاطب از طريق بازاريابي و تبليغات در تلگرام يك نوع سرمايه گذاري خطر پذير است.
تبليغات در اينستاگرام

اينستاگرام يك شبكه اجتماعي تصوير محور است كه غالبا براي اشتراك گذاري عكس ها و ويديوها مورد استفاده قرار مي گيرد. تصوير محور بودن اينستاگرام، آن را به يكي از محبوب ترين شبكه هاي اجتماعي تبديل كرده است. از طرفي افراد زيادي دوست دارند رويدادهاي مختلف را به تصوير بكشند و از سوي ديگر،كاربران اينستاگرام تماشاي عكس را به خواندن متن هاي طولاني ترجيح مي دهند. تاثيرگذاري يك تصوير نيز چند برابر يك متن است. اين ويژگي ها باعث شده تا صاحبان كسب و كارهاي مختلف تبليغات در اينستاگرام را يك راه مناسب براي جذب مخاطب بيشتر بدانند.
تعداد مخاطباني كه در اينستاگرام مي توانيد جذب كنيد

اينستاگرام در مقاسه با ديگر شبكه هاي اجتماعي، تقريبا بيشترين محبوبيت را در ميان كاربران اينترنتي ايراني دارد.

يكي از ويژگي هاي خوب اينستاگرام اين است شما مي توانيد در كنار تصوير يا ويديو خود يك متن كوتاه به همراه هشتگ هاي مرتبط با تصوير را پست كنيد و از آن مهم تر، افراد مختلف مي توانند از طريق جستجو به پست هاي شما دسترسي داشته باشند. آمار جالب اينجاست كه ۶۸% كاربران اينستاگرام براي جستجوي مطالب از هشتگ ها استفاده مي كنند(به نقل از وب سايت اينستاگرام). بنابراين شما مي توانيد با انتخاب هشتگ هاي مناسب، افراد زيادي را جذب كنيد.
كاربرپسند بودن تبليغات در اينستاگرام

يكي از بهترين روش هاي جذب مخاطب در اينستاگرام، توليد محتوا است. اگر شما بتوانيد محتواي خلاقانه اي را توليد كنيد و هشتگ هاي مناسبي را نيز در كنار آن بكار ببريد افراد زيادي را جذب خواهيد كرد. در اين نوع بازاريابي شما آنچه كه مخاطبان بازار هدفتان به دنبالشان هستند را توليد و طراحي مي كنيد، بنابراين مخاطبان نسبت به شما حس خوبي خواهند داشت و به احتمال زياد مايل هستند تا ساير پست هاي شما را نيز دنبال كنند.

يكي ديگر از روش هاي تبليغات در اينستاگرام، تبليغات در پيچ هاي اينستاگرامي است كه فالوورهاي زيادي دارند و افراد زيادي را قبلا جذب كرده اند. به اين صورت كه به ازاي پرداخت مقداري هزينه، بنر تبليغاتي شما براي مدتي محدود در آن پيچ ها به نمايش در مي آيد. همانند آنچه در بخش تبليغات در كانال هاي تلگرامي گفته شد، در اين روش نيز شما در جايي حضور داريد كه متعلق به شما نيست و كاربران نيز دوست ندارند شما آنجا باشيد در اين گونه از تبليغات، انتخاب صفحه مناسب براي تبليغات بسيار مهم است، چرا كه محتواي آن صفحه بايد با كسب و كار شما مشابه باشد.
نرخ تبديل در بازاريابي و تبليغات اينستاگرامي

تعداد زياد مخاطبان و امكان جستجو در ميان محتوا در شبكه اينستاگرام، اين امكان را به وجود مي‌آورد كه اگر به درستي نيازهاي كاربران بازار هدفتان را شناسايي و محتواي خلاقانه را برايشان توليد كنيد به همراه هشتگ گذاري مناسب، براحتي بتوانيد افراد زيادي را جذب كسب و كار خود كنيد.
نقاط ضعف و قوت تبليغات در اينستاگرام

شايد مدت زماني كه كاربران در اينستاگرام سپري مي كنند نسبت به تلگرام كمتر باشد اما تصوير محور بودن اينستاگرام باعث مي شود تا كاربران از گشت و گذار در صفحات اينستاگرام لذت بيشتري ببرند.

شايد در كوتاه مدت نرخ تبديل كاربران به مشتري بسيار كند باشد اما به طور كلي تبليغات در شبكه هاي اجتماعي يك روش بلند مدت در جهت برندسازي و افزايش درآمد است.

آنچه در اين مقاله آمده يك قانون ثابت نيست و هميشه استثناهايي وجود دارد. حالا تصميم با شماست كه براي بازاريابي و تبليغات، تلگرام را انتخاب مي كنيد يا اينستاگرام را. البته بنظر مي رسد كه تبليغات در هر دو شبكه اجتماعي مي تواند مكمل هم باشند چون هر دو مخاطبان خاص خود را دارند.


برچسب: ، اينستاگرام چيست؟، تبليغات تلگرام و اينستاگرام، تلگرام چيست؟، خدمات اينستاگرام و تلگرام، خدمات اينستاگرام و تلگرام با نازل ترين قيمت،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ شهريور ۱۳۹۶ساعت: ۰۷:۴۷:۰۴ توسط:faezeh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :